Din Køreskole v. Lasse Henriksen

Motorcykel

Holdstart i 2024. Ingen ledige pladser.

Teori

Din Køreskole giver kun motorcykelkørekort til personer som allerede har kørekort til personbil. Dette er for at give større sikkerhed omkring kørslen på motorcykel. Som et af de eneste steder bliver MC-elever ikke blandet sammen med andre kategorier, her er teoriundervisningen kun for MC.

Pr. 19-1-2013, er motorcykelkørekortet blevet inddelt i 3 kategorier, de hedder:

• Lille motorcykel (maksimalt 11 kW, ca. 125 cm3) – for 18 år og op.
  • Mellemstor motorcykel (maksimalt 35 kW, ca. 400 cm3) – for 20 år og op.
  • Stor motorcykel (alle størrelser) – for 24 år og op.

Når man har erhvervet sit første motorcykelkørekort, kan man når alderen passer, erhverve sig den næste størrelse ved at bestå en køreprøve for den pågældende motorcykels kategori. Teoriforløbet er det samme for alle kategorier, men motorcyklen som anvendes til kørsel vil være forskellig efter hvilken kategori du ønsker.

Ved erhverv af første motorcykelkørekort er undervisningskravet:

• 29 lektioner i teori, inkl. 3 evaluerende teoriprøver.
  • 22 lektioner i kørsel, inkl. 4 lektioner på kravlegård og 5 lektioner på køreteknisk anlæg.

Kørsel

Hvis du ikke har motorcykel beklædning, er der mulighed for at låne dette ganske gratis. Køretimerne vil finde sted i weekenden og om eftermiddagen, medmindre der er andre ønsker.

Dit motorcykelkørekort er gyldig til kørsel med sidevogn, derfor skal dette også prøves.

Priser kan ses under linket “Priser” og du skal tilmelde dig på knappen tilmelding. Ved spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte Lasse Henriksen.